About Us
カミソリ倶楽部について
COMFORTABLE SHAVING REFRESHES YOUR DAY!
What is the Razor Club?
Kamisori Club is a men's grooming specialty store that was founded in 1903 and mainly sells razors. Utilizing the expertise it has cultivated over the past 120 years, it manufactures and sells original razors and grooming goods, supports product development, plans events, and oversees shaving techniques and tools featured in various media.
Shaving is a ritual.
Our mission is to find the cultural value in razors, which are often seen as just another blade, and to continue to pursue this.
Human beings have developed various cultures since the dawn of time on this earth. Similarly, the act of shaving has evolved through various stages to become shaving with a razor. The razor itself has also evolved through various forms from ancient times to the present, with particularly remarkable developments from the mid-18th century, and has continued to this day.
Shaving is an everyday activity seen among humans, especially men, and its cultural value has been overlooked because it is a repetitive, simple action. KAZOR CLUB has reaffirmed its belief that shaving is an activity that can be traced back to the origins of human culture, and that it promises us the "leisure" we seek in our extremely busy modern social lives.
Logo mark
This figure is the trademark of Razor Club. It is a "Father's sculptural character" that was devised to express gratitude to fathers by crossing two double-edged razor holders, which symbolize razors. We hope that you will experience a refreshing shaving experience as a tool for men to use every day.
Planning, manufacturing and sales of unique razors
We create unique products such as the classical shaving set, which is popular as a luxury gift for men, as well as tie-up and Razor Club original products, to provide a high-quality shaving experience.
- Manufacture and sale of Italian-made classical shaving sets
- Product planning and development in collaboration with manufacturers and shops
- Consulting on store planning and lineup
Preserving and passing on the culture of shaving
Since establishing the "Shaving Culture Museum 50 Takeuchi Razor Club" in 1989, we have been working to preserve and pass on the history and culture of "shaving" and "razors" by operating showrooms and barber shops.
→ BARNEYS BARBER'S SHOP by KAMISORI CLUB 148
Popularization and enlightenment of wet shaving
The "Beard Club," a group of beard professionals, is active in movies and television. Through demonstrations, shaving techniques and knowledge, and content supervision, they strive to popularize correct and comfortable wet shaving.
- Management of the Hige Club (a unique, professional performance group active in the field)
- Cooperation/supervision/technical guidance for various media such as movies and TV
- Promotional event planning and management
「横濱」に息づくクラシカルバーバー
BARNEYS BARBER’S SHOP by KAMISORI CLUB 148
西洋理容発祥の地「横濱」に息づくシンプルなクラシカルバーバースタイルとヒゲデザイン。
ヒゲ倶楽部含む
メディア掲載 ・イベント例
テレビ・ラジオ等
TBSテレビ「マツコの知らない世界」, TBSラジオ「ジェーン・スー生活は踊る」,テレビ東京「モヤモヤさまぁ~ず2」「アド街ック天国」, フジテレビ「MATSUぼっち」,ラジオ日本「マット安川のずばり勝負 」,BS日テレ , J:COM TV
出版
THE WORLD BARBER TOUR (2015)
カミソリ史記 (初版1994年 / 2021年改訂電子版)
雑誌・WEB等
週刊文春 / 日経新聞MJ / 日経トレンディ / 集英社オンライン / OCEAN / POPEYE / GINZA / GQ JAPAN / Men's JOKER / エイ出版社ムック /オールアバウト / JCASTニュース / PROF RIKEI
イベント
東京オートサロン / インテリアライフスタイル / モベンバーチャリティー / 神奈川県理容組合 / NTTコミュニケーションズ ラグビー部「シャイニングアークス」/ 各種PRキャンペーン
その他
カミソリメーカーPR動画監修
会社概要
商号 | 株式会社カミソリ倶楽部 |
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本社 | 〒206-0823 東京都稲城市平尾2-54-5 |
営業時間 | 10:00〜17:00 / 休日 土・日・祝日 |
設立 | 平成12年10月30日 |
資本金 | 1,000万円 |
顧問弁護士 | 萬 幸男 |
顧問税理士 | 久米税理士 |
取引銀行 | みずほ銀行、東京三菱銀行 そのほか |
主要販売先 | バーニーズ ジャパン(日本 バーニーズNY)、パナソニック コンシューマーマーケティング(株)、(株)東急ハンズ、(株)丸善、TUTAYA、(株)オンワード樫山 等(順不同) |
古物商許可番号 | 神奈川県公安委員会 第452490003855 竹内 教起 |
partner&fellow
パートナー・フェロー
さまざまな技術や個性を持ったパートナー・フェローと共に活動をしています
ヒゲ倶楽部
「髭」に関するプロが集った「ヒゲ倶楽部」は、映画・テレビなどでも活躍中です。デモンストレーションや「髭剃り」に関する技術や知識、コンテンツ監修などを通じて、正しく快適なウエットシェービングの普及につとめています。
- ヒゲ倶楽部(現場で活躍する専門的異色パフォーマンス集団)運営
- 映画・TVなど各種メディアへの取材協力/監修/技術指導
- プロモーションイベント企画運営
Lady Barbers
地域に密着した理容の現場で活躍されている3人の女性理容師の皆さんです。女性目線から見た理容の知識やコツなど、いろいろなお話を伺っていきます。
History
カミソリ倶楽部のはじまり
その礎は、1903年に開業した東京神田の鈴徳安全カミソリ製作所開業です。カミソリを製造しておりましたが、戦争の影響で鋼材の供給が止まり工場閉鎖となりました。そこで、竹内金蔵がカミソリを中心とした刃物問屋を開業。戦後「三宝商事株式会社」と改名し、貿易自由化の前にアメリカ エバー・シャープ製のカミソリ「インジェクター」を手に取りこのカミソリは素晴らしい!日本人の硬いヒゲに適していると感じ日本にて輸入販売をしました。
これが日本におけるSchick(シック)製品販売の始まりです。
その後、創業50周年を記念しシェービング文化館 カミソリ倶楽部を1988年に原宿でオープン。
その後2000年に新生カミソリ倶楽部としてカミソリ専門店を東京 南青山に開設。同時にウェブサイト上での販売も開始し、2013年に西洋理容発祥地・横浜に拠点を移して、プライベートショップ&ショールームとバーバーをオープンしました。
About
カミソリ倶楽部の本
フォトジャーナリストが断続的に渡航を重ね、7年の歳月を費やした『THE WORLD BARBER TOUR』総移動距離60,000km、出会った理髪師の数は500名を超えています。
そして、世界的な不況や紛争など、急変する情勢に翻弄されながらも、懸命に生きる理髪師の豊かな表情は、風土や文化の多様性を物語っており、幾つものドラマに接することができました。
カミソリ文化を追求し、戦後の輸入自由化以降のカミソリ・ビジネスにロマンをかけた男が綴るカミソリ史記。
シック vs ジレットの熾烈なシェア争いや、なぜアメリカ大統領から励ましのメッセージをもらったのかなどのエピソードも紹介。(※初版1994年)
お取扱い希望のメーカー各位
カミソリ倶楽部での新規商品取扱いについて
カミソリ倶楽部では、主に自社ブランド製品の販売を行っておりますが、専門店としてご紹介させていただいているアイテムも多数ございます。
私どもはすべてのメーカーさまの商品には造り手の思い入れがありそれを尊重しております。
他社さまと比べるような事はいたしません。
ただ必ず商品は自分自身で試させていただき色々とご質問はさせていただきます。
それはその商品をもっと知りたく自分自身がファンになりたいからです。私どももイタリアで製造販売をしている造り手でもあります。
故にモノがもつ価値観や世界観・そのストーリーを共有させていただきたく思っております。個々の商品の良さを最大限にアピールできるのは手前味噌ですがそれに長けてる専門店。
共にメンズグルーミングの素晴らしさをキチンとお伝えして行きたく思い、それが「カミソリ倶楽部」の使命だと切に感じております。
皆さまの素晴らしい商品をお気軽にご紹介ください
Featured collection
Shopping
汎用カミソリホルダーの誕生
1900代初頭
鈴徳安全カミソリ製作所の職人、鈴木徳右衛門が、一般使用の「カミソリホルダー」を創出。当時は職人の手作業で生産量も限られていたが、妻かいは商売への深い情熱を持っており、後にカミソリ日本市場を開拓する竹内金蔵に強い影響を与えた
Subheading
1957
Use this text to share information about what happened to your brand at a specific time.
Subheading
1960
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